Kodėl reikėtų testuoti skaitmeninius produktus?

Vartotojų potyrių (User experience) dizainas

Pirmiausia išsiaiškinkime kas yra vartotojų patirties (user experience) dizainas. Tai yra procesas kurį naudoja dizaino komandos norėdamos sukurti geras patirtis produkto vartotojams. Vartotojų patirties dizainas yra gan platus terminas po kuriuo slepiasi tokie raktažodžiai kaip – vartotojų tyrimai, informacijos architektūrą, prototipavimas ir testavimas.

Šiomis dienomis tai gan plačiai paplitę raktažodžiai, tik ar visiems aišku kas tai yra ir su kuo tai valgoma?

Produkto testavimas

Šiandien kalbėsime apie testavimą ir kodėl tai svarbu. Šiame etape svarbiausia yra išsiaiškinti vartotojų problemas, rasti būdus, kaip jas būtų galima išspręsti ir tokiu būdu sukurti geras patirtis. Visų pirma, prieš darant svetainės, elektroninės parduotuvės ar kito skaitmeninio produkto dizaino atnaujinimo darbus visuomet reikėtų pasidomėti apie esamas problemas. Dažnai klientus atveda tai, kad dizainas yra negražus ar atgyvenęs. Viskas gerai, dizainas turi būti modernus, tačiau jis nėra tik gražus ar negražus, jis turi spręsti tam tikras problemas. Kaip pavyzdys esant elektroninės komercijos verslui, tikslas turėtų būti didesnis konversijų procentas, ar paslaugas parduodančiai įmonei – didesnis užklausų skaičius per mėnesį, o gal tiesiog supaprastanti klientams paslaugų užsakymo kelią, kas greičiausiai taip pat vestų prie didesnio paslaugų užsakymo skačiaus.

Taigi, testavimas yra tai ko reikėtų imtis norint sužinoti apie esamas problemas, niekas geriau jums nepasakys, kas negerai su jūsų produktu nei jūsų tikslinė auditorija. Dažnai atliekant testavimus randama tokių atrodo mažų ar smulkių problemų kurias išsprendus konversijos kyla keliais procentais. Testavimo būdų yra įvairių, tai kiekybiniai ir kokybiniai, mano mėgstamiausi – kokybiniai būdai. Vienas iš jų kuomet akis į akį su vartotoju yra atliekamos testavimo sesijos ir vartotojas turi atlikti tam tikras užduotis. Šio testavimo metu matai, kaip vartotojui sekasi atlikti paskirtas užduotis, bei kokius kelius renkasi užduotims atlikti, bei girdi ko tikisi tam tikrose situacijose, kadangi visas procesas turi būt garsiai komentuojamas. Ištestavus keletą vartotojų, galima susidaryti gan tikslų vaizdą ir išsiryškinti esamas problemas.

Išsiaiškinus ir išsprendus rastas problemas, testavimas turėtų būti atliekamas vėl, tam jog įsitikintume ar produktas nebeturi problemų. Jei visas veikimas sklandus ir suprantamas – šaunu, galima pereiti prie sekančio dizaino etapo.

Apibendrinant

Tai gan ilgas ir nemažai darbo reikalaujantis procesas, tačiau norint turėti gerus rezultatus – būtinas. Norint sutaupyti tiek finansiškai tiek laiko atžvilgiu, testavimus reikėtų darytis kuo ankstesnėje stadijoje, kuriant dizaino struktūrą ir darant prototipus. Taip nepatirsite išlaidų programavimo darbams, o perdavus dizainą programuotojams, žinosite, jog turite puikiai veikiantį ir ištestuota dizainą.

Mėgstama citata:

„Dauguma žmonių galvoja, jog dizainas yra apie tai, kaip produktas atrodo, bet jei pažvelgsite giliau, suprasite jog dizainas yra apie tai, kaip jis veikia“ – Steve Jobs.

Reikalingas internetinės svetainės sukūrimas ar atnaujinimas?

Pasinaudokite nemokama konsultacija ir mūsų komandos specialistai susisieks su jumis 24 valandų laikotarpyje.